2009-10-02

När katten (läs Linus) är borta....

För första gången någonsin så var det Yatzy som la "armen" om Maxi.
Det har aldrig hänt förut så det var så sött när jag fick syn på det igår kväll :)


Men det varade inte så länge för så fort jag började fota så vaknade dom till
och Yatzy gick iväg, men Maxi sträckte ut sig och somnade sedan om :)



Notera (eller gör egentligen inte det *S*) att det är stökigt med kuvert och kartonger på sängen. Jag har stökat ner i Linus rum denna vecka, jag Traderar, men han kommer hem om ett par timmar så det är väl bäst att jag städar upp efter mig nu.
Men förstå så himla skönt det är att ha ett extrarum att stöka ner i istället för att sprida ut alla grejjer i övriga lägenheten så att det alltid är ivägen och ser stökigt ut.

Förresten så har jag nästan flyttat in i Linus rum nu när han ej är hemma för det är här datorn är. Min dator. Den bärbara som är hans har han med sig. Det är bara det att vi alltid använt varandras datorer tidigare.
Det är ganska skönt att ha datorn i ett annat rum. För det första så är jag inte vid datorn så mycket då, och så ser det lite mer städat ut i vardagsrummet nu när det inte står en dator på bordet jämt och det tycker jag om. Att det ser städat ut alltså :)
Jag har börjat fantisera om vad jag skulle göra med Linus rum när han flyttat hemifrån. Det skulle få bli ett hobby/kontor/förvaring-rum. Det är nästan lite så att jag längtar till det nu *S*
Men nu ska jag sluta fantisera och ta tag i verkligheten och städa i ordning här inne så han inte svimmar när han kommer hem.
I morn ska jag göra en tårta förrästen *kul*....men jag ska fuska lite, jag köpte färdig tårtbotten, men det är väl tillåtet, det är ändå inte bakningen jag är ute efter utan dekorerandet :)

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hi,hi, Vi är jättemycket nyfikna på tårtan. Blir det en kulsprutna eller en handgranat på den eller ?!

Annelie sa...

Hehe...det får ni snart se ;)