2011-01-14

Dataförbud

Jag har satt dataförbud på mig själv denna helg. Jag har ont i armen, har fått s.k. musarm.

Jag sätter även ett Angry Birds-förbud.....Jag har fastnat totalt för detta spel i mobilen, och mitt spelande har gått överstyr...hehe...Jag spelar morgon, middag, kväll.
Meningen är nog att man ska spela med vänstertummen....men min kordination med den är inte riktigt ok för spelet, så jag använder högerpekfinger och det har medfört att jag nu har fått musarm i den armen...ONT som #¤%"#¤ gör det så idag gick jag till apoteket och köpte ett slags band man sätter på armen. Det kändes genast mycket bättre, så några dagars använding med detta och total data-och-spel-vila så blir nog armen som den ska igen, hoppas jag.

Istället ska jag ägna mig åt fortsatta rensa-och-ordna-i-hemmet. Jag köpte 3 st trådbackar på blocket häromdagen så nu ska jag nog få ordning och bra förvaring i mina garderober. Har saknat det i denna lägenhet. Vi har bott här i över 2 år och jag har inte hittat rätta "systemet" som jag hade i förra lägenheten, men förra helgen lossnade det, och jag kom på hur jag skulle möblera om i garderoberna och fick loss massa plats :)
Det är i stort sätt bara garderoberna i mitt sovrum som finns för förvaring och där ska då allt få plats, allt från kläder, pärmar, lakan och handukar, skor, styrkbräda, verktyg, foto-grejer...osv..osv...Rätt MYCKET alltså, och jag hatar när det ligger på hög från golvet sätt alltså. Nä, ordning och reda ska det vara :)

1 kommentar:

Kristina af Knusselbo sa...

Inte kan då jag använda vänster tumme att skjuta med, jag använder också höger pekfinger...kanske bäst att se upp då. Fast jag spelar ju inte såå mycket förstås. :)