2009-07-29

Tant fröken

Exquiiiiis me, men när är det rätt och vem får kalla mig för fröken?? ;)

Idag var det en försäljare för ett mobilabonnemang som ville ropa in mig när jag var på väg till mataffären. Hon gjorde misstaget att kalla mig för "ursäkta, fröken?!"
Jag lovar, en tjej som är betyyydligt yngre än mig som kallar mig för fröken kommer jag inte köpa något av! ;)
Hade det däremot varit en äldre man som säger fröken till mig så är det ok, det är liksom lite mera passande. Då blir jag lite så där malligt fnissig och liten, på ett charmigt sätt (hoppas jag, hehe). För om en äldre person kallar mig fröken, då blir jag en fröken. Då tycker jag att det är gulligt :)

Men när en yngre brutta som vill sälja nåt till mig säger så, då blir jag absolut ingen fröken!!!!
I´m no fröken to you, biatch!! haha... (överdriver lite)...men typ ;)

Det är ungefär samma sak som när jag var 17 år och satt i kassan på Åhléns (för 100 år sedan då Åhléns hade en utgångskassa för alla avdelningar) och det kom fram en mamma med en liten flicka och hon säger till flickan "ge tanten pengarna nu".
Tant???? WTF! Whos the tant here egentligen???

En del är inte så smooth/smidiga av sig ;o)))

Inga kommentarer: