2006-10-29

Fotopromenad i Norrköping

Lördagen den 21/10 var jag hos Petra i Norrköping för att lämna/hämta datorer. Medans hennes man pysslade med datorerna gick Petra och jag en fotopromenad i höstrusket. Det regnade lite till och från under hela promenaden och det var fuktigt i luften, disigt och lite för mörkt för att kunna få riktigt bra foton. Men med lite hjälp av Photoshop så blev det ändå tillslut ganska skapliga bilder på bl.a byggnader och regnblöta höstlöv:







Vi gick till kyrkogården för att fota några träd men då hade det börjat bli ännu lite mörkare, men vi hann ta några bilder innan det blev för mörkt.


Höstlöv på marken i olika färger:






Lekte lite med "rörelseoskärpa" *L*. Vet inte om det lyckades, men roliga mönster och färger blev det *L*


Till sist blev det många droppbilder, jag kallar mina för discodropparna då det reflekterades från gatulampor längre bort *L*





1 kommentar:

Anonym sa...

Du fick verkligen till coola reflexer i dropparna. :-) Fast allra bäst gillar jag faktiskt kortet på alla de hängande röda bladen. De ser ut som fladdermöss som hänger i taket på en grotta - eller nåt! ;-)