2008-09-06

Musik

Jag tror inte jag har bloggat om muisk tidigare, men nu tänkte jag göra det.

Fast jag kommer inte tvinga er lyssna på mina favoriter utan jag tänkte helt enkelt visa några låtar och se om ni hör samma sak som jag i texterna. Det är nämligen så att om jag hör en låt på något annat språk än svenska eller engelska så hör jag ofta svenska fraser. Ska ge er några exempel:



Ricky Martin - Maria

Om ni lyssnar fram till 1.08 så hör i allafall jag att han sjunger (ursäkta min stavning nu) "Si es Maria, jag kan inte fria"



Eros Ramazotti - Piu Bella Cosa

Framme vid 2.04 så sjunger han "Monika kommer sen...".

Den här låten har vi haft roligt åt när jag jobbade på restaurang och vi hade just denna CD i spelaren nästan dagligen och en av de anställda hette Monika och hon började jobba kl 15 när vi andra slutade. Så vi sjöng ofta "Monika kommer sen..." för det gjorde hon ju.....haha.



DJ Mendez - Razor Tongue

0.54 sjunger han "....o jag saknar dig.."



Hihi...såna här fraser tycker jag är kul att höra i låtar. Det hör jag nästan alltid när jag hör en låt eller någon som pratar på något annat språk.



Brukar ni höra sånt här....eller är det jag som är helt knäpp? ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Det är nog du som är helt knäpp (och fantastiskt rolig)! ;-) Eller så är det jag?! Jag hör i alla fall aldrig sånt. :-)