2011-09-08

Tårtlänk och en fråga

Oj oj oj vilka senaste 2 dagar det har varit...det har vart så spännande och händelserikt att jag faktiskt inte ens ORKAR rabbla upp allt ;) Men EN sak vill jag visa...nämligen en tårta jag gjorde tills idag. Men du får klicka över till Baksidan för att se lite klarare bild än ovan.

Sen har jag en liten fråga...om man har en väsnande byggfläckt i badrummet (brevid sovrummet) för att torka en fuktskada i taket....FÅR man dra ut kontakten över natten...snälla, det kan man väl få??

6 kommentarer:

Petra sa...

VI fick det i alla fall. Men det var det (så klart) ingen som talade om för oss så vi låg där i bullret i flera nätter innan det kom en hantverkare som skulle kolla hur långt torkprocessen kommit (då när det rann in en massa vatten i vårt vardagsrum) och jag beklagade mig över hur svårt det var att sova. "Jamen har ni inte stängt av fläkten på nätterna?!" utbrast han. Enligt honom var det enda som kunde hända att det tar lite längre tid innan det torkar ordentligt. Så stäng du av! :-)

Anonym sa...

Hej det är som din vänner säger kommer ta lite längre tid att torka men inget värre än de kommer att hända. man måste ju få sin skönhets sömn. fast vissa kanske inte behöver så mycket sådan för de kanske redan är skönheter ;-)

//Tobias

Annelie sa...

Petra, jag minns det, vilket sjå ni hade då..*ogilla*
Jag orkade inte vänta på svar eller fråga om lov, jag drog ut kontakten ändå för som sagt, det enda som kan hända är att det tar ett par extra dagar att torka, och det tar jag gärna då.

Tobias: Jodå..tro mig...en annan behöver sin skönhetssömn, när man närmar sig 40-strecket så kommer skavankerna i en allt för hög fart..haha.

Anonym sa...

Jag drog ur min fläkt på natten när jag fick fuktskada i en garderob. Det är ju ganska få timmar den är avstängd iaf var det så hos mig, jag gick och la mig kl 22 ca och upp igen vid 05.30. Ingen sa något, dom kan ju inte veta det.. Däremot så krävde jag ersättning från hyresvärden, en sån där byggfläkt som står och surrar dag ut och dag in drar en hel del energi, så han fick ersätta en del av min elräkning, vilket han gjorde utan kompromiss. (min gamla hyresvärd alltså)

OCH tårtan var jättefin och god! ;)

Kram Sara

Anonym sa...

haha är det så illa men tror du överdriver en hel del i alla fall om man kolla på bilden ;-)
God morgon föresten.
jo man närmar sig 40 sträcket med stormsteg men inget märkt än. men i o försig har ju 7 år kvar till 40 haha. hoppas du får en mysig dag

Anonym sa...

Missa visst att skriva mitt namn

//Tobias