2007-09-29

Drömtydning

Kan du tyda den här drömmen åt mig, snälla?! ;)

Jag har drömt om, pommes frites, videungskvistar, påskris, sniglar (vissa vanliga små, andra större än mig), lera, fladdermöss, tung ryggsäck, trånga passager, ormar, drakula, jättesmala garderober (ca 10cm breda), laburinter, lång väntan, springa, stora rum med många människor som jag kände, brev, klurigheter och säkert mycket mer som jag inte riktigt minns.

Jag vaknade kl 11 och var totalt genomsvett och inte ett dugg utsövd!

Vad är det som pågår om nätterna i mitt huvud egentligen???


[Updated]
Tackar Sssssotilas (Solitas! Stollilars! Sotlars! *S* herregud karl, byt namn nån gång *s*) för drömtydningen! (Tack!) Jag tycker det låter helt underbart att vara korv och leva på att drejja fladdermöss! Nu har jag något att sträva mot/till :)
Läs drömtydningen i kommentarer

3 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, då skall vi se... Drömmen börjar med att Du vill vara en korv, en korv på våren. Framåt påsk till börjar du känna dig osäker på ditt val och upplever att världen sniglar sig fram runt dig där du ligger och väntar - som korvar ofta gör.
Precis som i världen i övrigt finns det stora sega invånare och mindre men minst lika sega.
Som korv vill man ha en hobby och drejning vore i drömmen din grej.
Du drejar en fladdermus och råkar bli upptäckt av en talangscout som genast beställer tid hos ett konstsamfund långt bort i bergen. Dit beger du dig med din ryggsäck (som naturligtvis inte är lätt att bära när man är en korv) och du vandrar genom berg och dalar, trånga passager och vidsträckta fält.
I en av passagerna, på 398 meters höjd, i kungadömet Falsarien, träffar du en blodfattig kille med dåliga tänder. Han verkar lite slingrande när du frågar om vägen och leder dig efter mycket väntan (han tänker inte så fort nämligen) genom en labyrint av passager. Till slut kommer ni fram genom en springa i berget och du letar fram brevet från din talangscout för att dubbelkolla adressen du skall till.
Väl där finns många människor på plats. Det är ju relativt ovanligt med en drejande korv!
Det är vänner från förr och nya bekantskaper.
I galleriets stora rum mottar du applåder för din konstnärlighet och fladdermusen säljs för massor med pengar. Du köper dig ett lyxigt chateau i sydfrankrike där du drejar och pular. Där har du också dina stora mängder specialsydda finkläder som du köper för skojs skull. Du förvarar dem i dina mycket smala garderober, för korvar är inte speciellt bredaxlade.

Kort sagt, en positiv dröm - om man vill vara en korv.

Anonym sa...

*ASG* Jahaaa! Så det är KORV jag vill vara?! Så bra att jag fick veta det..då vet jag hur jag ska gå vidare med detta..det är bara att packa ryggan och knalla iväg *S*

Anonym sa...

Oh, det var så lite så - vill du ha några mer drömmar tydda så ställer jag självfallet upp ;-)

Och vad beträffar namnet, det har hängt med sedan -95, så någon överhängande risk att det byts ut - finns icke.
Dock kan du, i enlighet med den laglydige Lux's exempel, tilltala mig "Sotis" om du finner Sotilas för svårt att memorera.

"Oh underbare", "Mr.Man", "Herr perfekt" och "Da Man" är andra tänkbara alternativ.

Ödmjuka hälsningar,

Herr Sotis.