2007-09-03

Liten lägesrapport

Att det inte uppdateras så mycket här nu beror inte på att det inte händer något, tvärtom. Det går i ett! Förra veckan var fullbokad.

Måndag - hem efter jobbet och börja skrapa bort färgen som kommit på rutorna i vitrinskåpet. Det tog längre tid än jag hade räknat med, sen plockade jag in de saker som ska stå där inne. Hann att stryka och hänga upp gardiner också innan det var nattinatti.

Tisdag - den enda dagen jag inte hade något speciellt inbokat och slappnade av. Somnade givetvis i soffan och fick därmed inget gjort.

Onsdag - Föreläsning av Mia Törnblom "Självkänsla nu". Kom hem lagom till att gå och lägga mig (typ)

Torsdag - Hem och vända för att sen åka och träna. Hem igen - duscha, äta, sova.

Fredag - Hem och ner i källaren och rota runt. Plockade med hjälp av sonen med mig ett antal kartonger upp till lägenheten för att hitta saker som skulle säljas på Loppis på lördagen. Fick ihop rätt mycket och valde att inte ta med allt (det får bli fler gånger istället)

Lördag - upp tidigt och iväg till Loppisen. De var M och jag och så mina föräldrar. Sålde inte så jättemycket, men kul var det. M sålde mycket och pappa är bra att ha med sig, han lekte värsta försäljaren och fick folk att köpa ;)
Till och med gubben som stod och sålde garn tillsammans med frun vid bordet brevid köpte en av M´s saker efter att pappa talat om att det var sååå bra att ha en sån. Ett stort glasrör med snäckor i och med ljushållare högst upp. Men då fick gubben skäll av frun "Varför köpte du en sån?????" *asg*

Söndag - vaknade halvsex (whyyyyy????? när jag äntligen får sovmorgon!) , upp och kissa, gick in till sonen och stängde av TVn som han somnat ifrån, hann precis somna om då telefonen ringde. Felringning såklart *suck* Sen efter att jag vaknat nästa gång så städade jag precis hela dagen och när jag hade städat färdigt började jag rensa ur skåp och då smutsade jag ner lite igen. *dumt*

Måndag - Drömde konstiga drömmar inatt som väckte mig vid 1-tiden, vaknade nästa gång 4.30, upp och kissa, somnade om och var död när klockan ringde 5.50. *phu* Ska man inte vara utvilad efter en helg???
Hem efter jobbet och åkte med skräp till tippen, handlade mat på vägen hem, lagade mat, åt och nu ska jag bara se på tv resten av kvällen.

Det börjar ta på krafterna, nu har jag hållit på med denna lilla renovering dagligen i flera veckor och mycket är kvar, mest inköp och så borra och sätta upp saker på väggarna och sånt... (önskar att man vore 2 när man håller på så här, för vad allt blir mycket enkare och går fortare då. -Du gör det, så gör jag det här! Vips så är 2 saker gjorda!)

Men sedan ett möte förra veckan har min energi sjunkit kraftigt. Hur kul är det att sitta i ett varsel när man är relativt nyanställd?

Känns som luften gick ur mig......

Inga kommentarer: