2008-12-31

Gott Nytt År!

Gott Nytt År!


Önskar jag er alla! Hoppas ni får en riktigt trevlig nyårsafton.


Själv ska jag fira den nerbäddad, febrig, förkyld, ont i kroppen och allmänt uschig. Igår kväll somnade jag i soffan runt 20-tiden, vaknade kl 22 och gick och la mig, sov ända till 8.30! Helt otroligt..över 12 timmar sammanlagt, med ett litet avbrott vid 03.30 när jag hörde att min son kom hem.
Så typiskt...nu när jag är ledig i 7 dagar så ska det börjas med sjukdom. Hoppas det går över fort.


Jag brukar aldrig ge några nyårslöften, för jag håller dom inte ändå. Men i år ska jag försöka ge mig på en kul grej, som jag har läst om på andra bloggar. Nämligen Ett Foto Om Dagen I Ett År. Hur jag ska lägga upp det vet jag inte, för jag är rädd att det kanske inte kommer att bli att jag lägger in fotot på bloggen varje dag. Men jag ska försöka. Om inte så får jag väl lägga in flera lite då och då om tiden inte räcker till varje dag. Det viktigaste är ändå att ta bilden varje dag.


Jag har även satt köpstopp på mig själv under januari, så därför passade jag på häromdagen att köpa och beställa en del saker som levereras under januari, så då känns det som jag fått köpa nåt ändå...hehe, smart va?.
Bland annat så beställde jag en hel del från Ellos på rean, saker till hemmet mest, men även lite kläder.
Och jag fick en julklapp av en kund på jobbet, ett Delicard, så från det beställde jag en gjutjärnspanna för en sån har jag inte.
Jag har även beställ en bok från Bokus med lättlästa tips om hur fotograferar, alltså utan alla krångliga tekniska förklaringar för sånt orkar jag inte läsa så den här tror jag på. Hittade en ihopslagning av 2st böcker som jag velat ha ett tag, och den blev billigare att köpa än att köpa de 2 böckerna.
Så har jag lagt bud på Tradera på en fjärrutlösare till min kamera. (vinner jag det budet så blir det visserligen ett köp i januari, men ändå...budet lades i december..hehe)
Och i förrgår köpte jag en ny matta till vardagsrummet.
Jag har även ett presentkort att lösa ut och det kan jag ju passa på att göra under januari också.
Sen har jag ju fått fina julklappar och presenter, så nog borde jag vara nöjd ett tag nu och inte köpa något "onödigt" på en hel månad, men jag kan bli lite köpgalen så här efter jul...vill ha mer liksom och kommer på saker jag behöver som passar ihop med sånt jag fått i present. Kanske skulle förlänga det över hela februari också? Nja...jag börjar med januari så får vi se sen :)


Jag har även bestämt mig för att när jag säljer saker på tradera och blocket (för det ska jag börja med nu igen) så får jag INTE köpa något för dom pengarna som jag gjort tidigare, utan ska spara dom till ett macroobjektiv istället. Ska försöka sätta in en liten slant på det kontot då och då också så det går lite fortare.


Kram och gott slut 2008 och gott nytt 2009!

5 kommentarer:

Petra sa...

Krya på dig sjukling!

Jag har, helt fräckt, utsett dig att rapportera Pyrets eventuella ankomst åt mig. Tänkte att du kanske inte har såååå mycket emot om jag SMS:ar dig när allt är klart och att du kanske kan tänka dig att kort rapportera detta i din blogg? ;-) Vi hoppas ju att Riddaren får bo kvar på sjukhuset med oss - åtminstone första natten (det beror på hur fullt det är) - annars får väl han spökskriva åt mig.

Gott nytt år (trots att du är krasslig) önskar vi dig - både Riddaren och jag! *kraaaam*

Annelie sa...

Tack Petra :) Jag ska ligga i soffan och krya hela dagen.

Självklart Petra att du får sms:a mig! Det vill jag! :) Då vet jag i allafall vad mitt Dagens Foto ska föreställa just den dagen ;o)

Ha det gott och lycka till (om jag inte hinner med att säga det innan) och gott nytt år! Kram!

Marianne sa...

Stackare. Vi vet hur du känner dig. Här är det likadant. Ligger i soffan och kryar på oss.

Anonym sa...

Ett macro kommer du ha massa glädje av. :o)

Usch är du sjuk... krya på dej!!
Och en riktigt god fortsättning på 2009 önskar jag dej. :o)

kram Eva och Rudolph

Vera sa...

Krya på dig och en god fortsättning på det nya året som vi hoppas innebär att inga mer förkylningar trakasserar dig och att ditt köpstopp blir en positiv sak (undrar annars varför man ska ha köpstopp(?)..... det är ju så KUL att handla....fniss)

kram Vera