2008-12-28

Vintertårta


Dagens tema på tårtan fick bli vinter. Snö och is ska det föreställa. Men innuti tårtan var det sommar för där var det jordgubbsmousse och chokladmousse med krisp i. Mumsigt t.o.m för mig som inte är så himla tårttokig när det kommer till att äta ;o)
En trevlig födelsedag med många gratulationer både här på bloggen, via mail, sms, telefon och med besök av min familj (minus pappsen som hade blivit sjuk, kraken) och fina presenter fick jag också, bland annat ett kamerastativ som jag blev jätteglad över. Fick faktiskt 2 stativ eftersom jag fick ett litet också :)
Nu hade jag ju 2st små sen tidigare, men kameran är för tung för dom....så mamma fick det ena av mig :) Vi bytte, skulle man nästan kunna säga...hehe.
Av min bror fick jag pengar...och han fick en gräsklippare av mig..haha... nu när jag tänker på det så var det ju nästan julafton igen eftersom vi gav saker till varandra ;o))
Slutet gott, allting gott, är det väl som man säger.

5 kommentarer:

Petra sa...

Men Annelie! Guuuud vilken snygg tårta! God lät den också! Milde tid så sugen jag blev på att få provsmaka! ;-) Vad härligt att du har haft en fin födelsedag!

Anonym sa...

Åh vilken härlig och fin tårta! :o))

Vill också önska dej ett riktigt gott slut på 2008! :o))

kram Eva och Rudolph

Annika sa...

Jag ville bara passa på att säga hej, då jag är här inne och smyger och läser din blogg. Jag vet inte hur jag hittade hit från början, men jag fastnade för ditt sätt att skriva. Dessutom verkar det som om vi bor i samma stad och även jag har två gosiga katter här hemma. Så jag tittar bara in en sväng och vill önska dig ett Gott Nytt År!!

Anonym sa...

Gud så vacker!
Nästan för snygg för att käka upp :)

SqZ sa...

Jag instämmer i hyllningskören. Tårtan ser helt otrolig ut och moussinnehållet får det att vattnas i munnen på mig :-) Många bageritårtor är snygga men smakar mest sockerkaka eller trist grädde.