2009-05-23

4 lediga dagar

Ledig torsdag-söndag. Hur skönt som helst! Tid att hinna ifatt med lite saker, tid att koppla av, tid att bara vara. Just idag tar jag det lugnt och känner för att blogga lite, så då gör jag det, även om det är andra saker som jag kanske borde göra istället, men nu så prioriterade jag bloggen.
Det är omväxlande väder, sol, blåsigt, kallt, varmt, regn, åska.

I torsdags hade jag städ och tvättdag, kändes skönt att ha det klart direkt så där när man ska vara ledig fyra dagar. Satt en stund på eftermiddagen ute i solen medans katterna var ute också. Sedan kom min vännina och vi "arbetade" lite. Vi går en utbildning på tisdagkvällarna hela vårterminen och nu i slutet så är det dags att lämna in proven. Vi satte oss och gjorde klart affärsjuridiken. Ganska svårt, men intressant och vi diskuterade frågorna och svaren och vi pratade med så konstiga ord att jag nästan blev orolig att vi kommer börja prata så där med varandra framöver..haha.
Sedan påbörjade vi även en powerpointpresentation men jag har inte "rätt" powerpoint i datorn att jag tror det blev svårare för oss än vad som var meningen. Vi får fortsätta med det senare. Det ska lämnas in på måndag, så jag är lite orolig över tiden men det löser sig nog.

När hon senare åkte hem, så hade Linus och jag grillpremiär. Gott! Jag åt så mycket att jag hade magknip resten av kvällen som blev en filmkväll här.


Igår åkte Linus och jag till min bror, vi hade med oss en gräsklippare som han ville ha, som vi fått av förra hyresgästen till denna lägenhet, men jag vill inte ha den gräsklipparen. Men det ville ju brorsan så det var ju bra. Vi fick lunch och jag fick med mig lite grejjer hem som ska vara till hjälp för ett framtida projekt, vill inte säga vad för jag har lärt mig att man ska hålla sina planer och idéer för sig själv till det är tid att presentera dom ;o)

Jag fick även med mig det riktiga powerpoint och word och excell (lagligt ska jag säga att det är, ifall det är någon som tror något annat) så det ska jag installera i min dator så vi kan få till våran presentation ordentligt och så som vi vill att den ska vara :).

På vägen hem ösregnade det och vi upptäckte att bilen behövde nya torkarblad så det åkte vi och fixade, jag köpte även några paket till kvällen paketparty med girlsen ;) Ska bli skoj!

Svängde även förbi affären och hämtade ut på posten en plansch som jag har gjort till Linus studentskylt. Han tar ju studenten den 12:e så det är mycket planering kring det nu. Därav min lilla frånvaro här på bloggen. Och innan studenten fyller även min mamma år, 60år, så självklart är det en viss planering kring det. (bli inte orolig mamma, jag planerar inga otäckheter *s*)

Nej nu ska jag ta och göra nåt...så jag hinner med lite till innan jag ska börja göra mig iordning för festen ikväll. I morgon kanske det inte blir så mycket gjort så det gäller att passa på nu ;)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Oj, så duktig du varit. Här har inte hänt så mycket som det borde ha gjort. Men pappa har ju jobbat både fredag och lördag och själv har jag mest bara planerat men inte fått nåt vettigt gjort.
Ok, jag litar på dig när det gäller min födelsedag, men undrar just om jag kan lita på din far lika mycket. Tror inte det..ha,ha.

Annelie sa...

Skönt att bara vara också, eller hur?
Idag gör jag ingenting...skönt :)