2011-02-20

5st middagar

Jag tror jag får göra så här i fortsättningen, samla middagstipsen i ett inlägg. Det blir annars en matblogg det här *s*.
Förra veckan åt jag ju rester som jag hade i frysen. Jag lagar nästan alltid 4 portioner av allt, och Linus äter inte alltid samma som jag så det blir mycket matlådor i frysen.


Nedan är en tallrik med kasslergryta, men purjolök, champinjoner och grädde. Till det stekte jag  frysta grönsaker och kryddade med lite wokkryddor. Mumsigt!



I helgen gjorde jag köttfärsfyllda paprikor. Hade i tacokrydda och majs i köttfärsen. Serverades med sallad och bearnaisesås.



Idag satte jag mig och gjorde en veckoplanering, åkte sedan och handlade och satte igång och lagade mat i förväg. Fryser in allt och bara plockar fram varefter. Smidigt...då slipper jagtänka på mat om kvällarna och kanske kan åka och träna i stället utan att det blir så sent.

Det blev en kycklingsoppa....


....och en lax och räkgryta....


...och fiskburgare som vi åt i kväll, och som får bli lunch i morgon också. Linus åt sin med bröd...jag med sallad. Dressingen är en höftad variant, tog bara lite creme fraiche, majonnäs, sweet chilisås, salt och svartpeppar och rörde ihop.