2009-07-28

I drömmarnas land...


Yatzy har gosat ner sig i min säng och ser så mjuk och go ut där han ligger och sover, man kan inte låta bli att sätta sig brevid och klappa honom en stund. Då pratar han lite med en först, mjao kurr kurr, sen sjunker han in i sömnen igen och sträcker ut hakan och bara njuter av att bli klappad och gosad med. Slutar man klappa för tidigt håller han kvar handen med lätt utdragna klor, det gör inte ont, han vill ju inte skada mig han vill ju bara få bli klappad en stund till...

6 kommentarer:

Marianne sa...

Sååå himla söt. Jag hör ända hit hur han spinner...

Annelie sa...

Han snarkar lite också..hihi..mysgubben!

Unknown sa...

Vilken fin bild! Nästan så att jag blir kattsugen - och det säger inte lite, för jag är verkligen inte kattmänniska. ;)

Anonym sa...

Det är så kul med djur, en del påstår att djur inte kan "prata".

Men visst kan dom det, OM man bara lyssnar å vad dom har att säga... Kanske inte med mäskliga ord, men väl med kroppsspråk.
Eller hur!? :-)

/Sara

Joanna sa...

Gud, vilken härlig bild! Såå mysig =)

Annelie sa...

Träsktanten: Skaffa katt!! Du kommer inte ångra dig! Men du kanske har fullt upp med barnen? :)

Sara: Ja, man förstår allt vad de säger. Lyssnar man bara noga och pratar tillbaka med dom, så kan vi prata med varandra. Igår när jag kom hem ville Maxi att jag skulle dra bort gardinerna från fönstret så han kunde sitta där, han sa det, så jag drog bort gardinerna och han bokstavligen flööög upp i fönstret nästan innan jag var klar, sen satt han där läääänge.
Yatzy har även ett ljud som betyder "nu ska jag springa jättemycket fram och tillbaka, gör er beredda för nu startar jag" :)

Joanna: Tack så mycket!