2009-07-19

Yatzy och Maxi på semester

I veckan var Yatzy, Maxi och jag på landet hos mina föräldrar några dagar. Vi prickade in det vackra vädret så lite sol och bad blev det. Ja, inte för katterna då ;o)
Yatzy tycker ju inte om att gå omkring med selen på sig. Så när jag lyfte ut honom på gräset så gick han bara lite grann, sen vände han och ville gå in igen. Men när han inte har selen på sig så sitter han gärna i dörröppingen och luktar på uteluften och kikar. Hade vi öppnat dörren då hade han säkert gått ut sakta men säkert. Men jag vågar inte riktigt släppa katterna, inte för att jag tror de försvinner utan för att vi skulle få problem när vi är hemma igen och dom inte får gå ut själva längre så det är säkrast att de får gå i selen även när vi är på landet.

Maxi däremot är riktigt duktig på att gå i selen så han var ute på promenad flera gånger per dag. Här har han slagit sig ner i grönsakslandet och jag passade på att fota medans han satt stilla :)



1 kommentar:

Marianne sa...

Hi,hi - riktiga myskissar är dom.