2009-08-26

Så här i kräfttider...


...visar jag nu här 2 collage med dillblommor.

Idag slutade jag 12.50, jag gör det varannan onsdag, och då gäller det att passa på. Jag hade tänkt att åka hem direkt och städa, tvätta, fixa och dona men jag åkte åt andra hållet istället och köpte 2 par skor, stannade till och kollade på växter på vägen hem men köpte inget (som jag både ångrar och inte ångrar) sen åkte jag hem och var taggad inför städningen men kom ju på att jag nog måste äta lunch först...så jag åt rester från igår, vilket var tacoköttfärs med sallad och det var så gott och jag åt så mycket att jag blev alldeles matt och skulle bara titta lite i datorn medans jag vilade på maten. DÅ plötsligt kom jag på att det nog var jätteviktigt att jag förde över bilderna (som jag fotade i söndags) från kameran exakt just då. Det gick absolut inte att vänta till senare *S*. Det är viktiga grejjer ju..hehe. När jag hade fört över dom och tittat på dom så insåg jag ju att jag var tvungen att fixa till ett par collage också. Okej, en maskin tvätt har jag faktist tvättat under tiden OCH satt dit en möbeltass som skydd för haspen på nätdörren för haspen skramlar så mycket när man öppnar och stänger dörren, så lite har jag ju fått gjort eller hur? Men disken och dammet och annat lull lull är kvar och ja...det lär ju vara kvar i morgon också så jag kan lika gärna sitta kvar här vid datorn och pyssla och så får jag städa i morgon för nu har jag ju ingen lust längre *S*.

En fundering: Heter det verkligen collage när det bara är 2 bilder, eller måste det vara fler bilder för att få kallas collage?

1 kommentar:

Anonym sa...

:-D

/Sara