2011-06-08

Svettigt värre

Phu..det har varit och är svettigt nu. Inte bara för att det är värsta sommarvärmen utan för att jag håller på och gör 2st studenttårtor. Det är inte svettigt i sig, men guud vad svettig jag blev igår när jag upptäckte att sockerpastan jag har beställt ej kommer att hinna fram i tid. Jag fick smått panik kan jag säga, men tog tag i det lika snabbt och ringde och beställde från Tårtverkstan här i stan. Det som är negativt med det är att det är dubbelt så dyrt när man handlar där och det är nåt jag bara gör i nödfall. Sedan fick jag veta igår att den ena tårtan ska hämtas tidigare än bestämt och visst jag hinner ju göra den färdigt, det är bara det att jag måste gå på ett möte på arbetsförmedligen i morgon kl 13-14 och har ej råd med det avbrottet egentligen. Och eftersom jag idag var tvungen att åka in till stan för att hämta sockerpastan så blev det ju ett avbrott där med. Samtidigt hade Anna o jag pratat om att grilla ikväll och bara tanken på det också fick mig att panika så jag smsa om att vi nog får skjuta upp det, och då passade det henne väldigt bra också då hon också fick mycket att göra under eftermiddagen. Det var skönt att kunna stryka det, fast lite synd...men det blir en annan kväll istället helt enkelt. Ibland blir det ju så här.
Och inte nog med att det blev så här rörigt...min bil mår ju inte så bra så man ska helst inte köra den nu ifall den bryter ihop totalt, men jag var tvungen idag alltså....dock tar sonen den till jobbet i morgon för att laga felet, men det innebär ju att jag i morgon får åka buss och det är väl inte hela världen, men det tar för mycket tid från mig...så därför har jag stressat och svettats idag för att hinna så mycket som möjligt idag. Just nu är tårtorna i kylen och gottar till sig. Jag vill lägga på locken ikväll så jag vet hur mycket sockerpasta det blir kvar som jag kan göra dekorationerna av. Jag vågar inte ta av den vita och färga i gult och blått och sen upptäcka att jag gjort för mycket men att det då fattas vit att täcka med.
Har en känsla av att det blir sen kvällmat ikväll om inte sonen har lust att fixa...men det har han väl inte tiiiiiiid med...haha..

Annars då... jo det har varit massa firande. Valborg = fest. Torgetträff = fest. Grillkväll med vänner = fest. Mors Dag och sedan mammas födelsedag och så har jag firat min bästa vän och hennes son som fyllde i maj men som vi firade hos mig förra fredagen. Det var skoj. Lilla Arvid fyllde 4 år och han fick ett rött paket av mig, han älskar rött ;) Hans mamma däremot fyllde ju 40 år och jag hade ända sen januri samlat 40 st presenter till henne. Det blev ett berg av paket..hihi.. Jag har tyckt det varit jättekul att samla och leta presenter till detta. Det kan ju lätt bli otroligt dyrt så jag har fått tänka och passa på när det varit rea och så har man lite kontakter så man kan köpa lite finare saker till ett mycket bra pris också. Det var tur att vi bestämde en heldag ihop, för det hade inte funkat om jag hade kommit till hennes firande med alla dessa presenter, det tog tiiid för henne att öppna. Lilla A tyckte det var lite orättvist att han fick 1 och hans mamma så många...men han fick hjälpa till och öppna så var han nöjd, sen tröttnade han på det och kollade på film och lekte med katterna. Yatzy sa ifrån, han vill inte leka, men Maxi är ju tacksam, han gillar ju uppmärksamheten han får..haha...och oj vad trött han var sen, inte varje dag han har nån som leker så mycket med honom. Maxi alltså... hur trött Arvid var sen vet jag faktiskt inte ;)
Nej nu tror jag jag ska ta en bloggrunda och sedan återgå till tårtorna, bilder på dom kommer jag lägga in i morgon eller fredag på min baksida :)

Inga kommentarer: