2009-02-21

Tittut


Tittut!
Hej, hur mår ni idag? Gör ni något roligt? Hur är vädret?
Här är det mulet, och jag har tvättstugen så jag går fram och tillbaka och nu väntar jag bara på att det sista ska torka så jag kan hämta in det. Under tiden jag väntar har jag tagit fram några foton och öppnat photoshop och grejjar med bilderna som jag tänkte visa här på bloggen varefter. Jag tänkte även ägna en stund (vilket säkert blir ett par timmar) åt att försöka återställa eller göra om min blogg eftersom jag igår upptäckte att den har ändrats. Sedan vill jag även hinna att fota lite grann med mitt nya objektiv som jag fick hem igår. Som jag skrivit tidigare så sparar jag ju pengar till att köpa ett riktigt bra macroobjektiv, men det tar så lång tid och lite roligt måste jag ju ha medans jag sparar...hehe..så jag köpte ett annat objektiv att ha istället för kitobjektivet. Det blev ett Canon EF 50mm 1.8 II, det är ett billigt objektiv men som är ett mycket bra objektiv och som passar min plånbok lite bättre. Jag har redan testat det lite grann och jag ser verkligen stor skillnad på skärpan och skärpedjupet när jag jämför med kitobjektivet, som är det enda jag kan jämföra med.
Nä..nu ska jag nog kila ut och hämta tvätten och sen fortsätta med fotoredigeringen.
På återseende! :)
ps..bilden på pippin är fotad så där, jag har alltså inte roterat bilden. Fågeln tittar verkligen fram så sniskan, söt eller hur? :o)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Hi,hi, den pippin var nog lika knasig som de som bor här bredvid :O))

Annelie sa...

Mamma: De kanske är kusiner eller nåt ;o)