2009-02-20

Ytterligare knasigheter

Jag har tänk att fråga en sak ett tag nu, men glömmer bort det hela tiden. Jag vänder mig till er som fotograferar mycket.
Jag har nämligen märkt en sak som stör mig mycket och det är:
När jag har fotat en stund, spelar ingen roll vad jag fotar, men det är när jag fotar mer än bara ett par snabba ögonblicksbilder. Det är när jag tex är på en fotopromenad eller när jag ställer upp något hemma som ska fotas från olika vinklar och så, eller när jag kryper på golvet efter katterna en längre stund i hopp om att få bra kattfoton. Alltså när jag fotar en längre stund, och det behöver inte vara en lång stund utan när jag fotar lite mera intensivt kanske man ska säga. Då, när jag har fotat färdigt så har jag tappat skärpan i mina ögon. Alltså, inte bara för en liten stund för att jag har kikat genom sökaren med ett öga, utan det sitter i länge. Det känns som att ögonen är kletiga och allt är suddigt....länge...kan sitta i ett par timmar efter en fotostund. Vad gör jag för fel, tänker jag? Kniper jag för hårt med det ögat som är stängt, eller har jag helt enkelt fel på mina ögon överlag? Det är ganska irriterande när världen blir suddig ;o)

Är det vanligt för andra som fotar mycket också eller är det bara jag som har knasiga ögon?

Inga kommentarer: