2009-03-27

Yes!

Grattis Magnus!!!


Nu hejjade jag inte på Magnus bara (men lite) för att han bor grannby här utan för att jag tycker att han är ett fenomen. Att kunna vara så mjuk med den stora kroppen är sååå coolt.
Jag känner killar som är i betydligt mindre storlek som är stela som pinnar och helt omöjliga att dansa med....haha. No names ;o))))
Sen har han ju även DET och han bjuder på sig själv rakt av and I love it!

Sen tycker jag ju att det är lite skoj att höra våran öschöttska (jag vet att det stavas östgötska. Så alla spårkpoliser kan tagga av redan här...jag tycker att öschöttska stavningen betonar lite mera hur vi uttalar det, och detta är ju min blogg så jag stavar ju hur jag vill, eller hur? *ironi*) på tv....låter ju fördjävligt helt enkelt...haha

Det ÄR inte lätt att vara öschötte faktiskt...hör här bara! ;o)

3 kommentarer:

Petra sa...

Haha! Språkpolisen lovar att hålla käften! ;-D F ö håller jag med dig om att din hemmasnickrade stavning mycket bättre beskriver dialekten! Fast vet du? Jag tycker östgötska är en rätt söt dialekt - åtminstone så länge den låter så som du och Magnus pratar. Det är värre med den där riktigt bonniga varianten med gurglande "R" långt nere i halsen.

Annelie sa...

Söt?? haha... du är knasig!
Ja, den där bonniga varianten är jag inte så förtjust i heller...

Petra sa...

Råkade på den här "fina" sången i en annan blogg:

http://www.youtube.com/watch?v=djghK0ZtUa8

Den varianten är inte sååååå söt dårå. ;-)