2011-07-27

Jag ligger lite efter...

...med bloggandet och tänkte nu försöka komma ifatt, åtminstode lite.
Om ni såg förra inlägget så förstår ni att jag målat möbler. Jag fick syn på en annons på blocket "möbler bortskänkes" och Linus och jag drog till Motala och hämtade. Han kunde låna en skåpbil på sitt jobb, mycket praktiskt. På vägen hem mötte vi en liten skåpbil av märke VW (sån sorts bil som säljs o servas på hans jobb) och Linus sa "va han glodde då!" och ja ba: Gjorde han?...han tyckte nog jag var snygg och tänkte att henne vill jag gifta mig med...blabla..kommer inte ihåg vad jag sa men bluddrade på om att han hade glott på mig och jag förutsatte att han var skitsnygg och precis mannen för mig fast jag inte ens hade sett honom..haha.. till Linus avbröt mig och sa: "Nej,det var nog för att vi sitter i en firmabil (företagets namn) och jag har arbetskläder på mig och han har säkert varit inne och servat sin bil där flera gånger"......Jahopp....Ridå!

Haha...jag tyckte min teori var mycket roligare...haha.

Åter till möblerna, de här var det vi hämtade:



Det här stora skåpet var tungt, otympligt och asjobbigt att bära in och jag fick ett stort blåmärke på underamen efter att möblen kasade sakta utefter armen..ajaj. Men vill man så kan man, så vi kånkade in det.

Jag har i helgen målat möblerna, men det får ni se bilder på senare, jag är inte riktigt klar än.


Annars har jag fotat massa kyrkor, varit iväg på lite småutflykter, övningskört med Jessica, haft flera hantverkare på besök. Den ena konstaterade fuktskada i taket. Hej byggfläkt! Dock så kommer vi att förhoppningsvis kunna använda duschen, han trodde att det räcker med en byggfläkt. Värre blir det hos grannarna ovan troligtvis....
De kommer inte göra nåt åt detta förrän i augusti, och då kan jag ju hoppas att det är samma kille som kommer tillbaka då han var trevlig att se på...hehe..

Och en kväll var det fest med fd jobbarbrudarna, då vi käkade den här goda plankan:


Igår var jag iväg med mamma för hon skulle köpa sig en ny kamera och ville ha hjälp och råd och jag passade då även på att kolla på ny tv. Det känns som att jag är den sista på jorden som har en tjocktv, men hade inte tänkt att köpa ny förren denna dör...men nu måste köpa för tjockisen passar inte längre när jag ska ha de "nya" möblerna :)


I morgon åker mamma och jag till Öland för lite "skönt att komma bort från allt"-dagar. Pappor och söner får klara sig själva och de tycker nog att det är lika skönt som vi..hehe.. en win-win-situation där alltså :)

Jag hoppas på att komma hem om några dagar med ny energi och massa härliga foton :)

Inga kommentarer: