2011-07-13

Roadtrip del 1


Jag får göra som Kicki, dela upp inläggen. Om ni kollat hennes blogg så kommer ni se att vi har fotat samma saker...hehe..Det blir ju lätt så, den ena stannar för att fota nåt och då fotar den andra också, så ber om ursäkt för likheterna ;) Nåja, here we go...

Vi började alltså med att åka till Söderköping, denna söta mysiga lilla sommarstad som man förknippar med båtar och glass. Här kommer därför bilder på båtar och glass:



Smultronstället! Åh..ingen kö, kanon. (fast på bilden ser det ju faktiskt ut som en liten kö *s*)




Jag valde en Weinervals och det var första gången jag betalat 90 spänn för en glass. Jag är ingen glassoman, men den här tilltalade mig och var värd varenda krona :)


Så här såg den ut IRL


Kickis Vivaldi (Tror jag den hette)


Med glasskoma så satte vi oss på bryggkanten en stund och här tänkte jag visa en detajbild på bryggan men min dator håller på att sega ihop så jag visar den senare. Fortsätter med de bilder jag har lagt in innan datorn eller jag ger upp.

Medans vi satt där med fötterna över kanten så kom det några änder och stannade till, antar att de är vana vid att bli matade där, dock hade vi inget att bjuda på, men vi småsnacka lite med dom och eftersom jag tog massa foton, som jag ändå VET att jag i efterhand kommer undra varför över, så kommer jag här visa några bilder bara för att.

Hon:


 Han:


Han och hans kompis och Kickis dojja:


Detta var den lugna utsikten vi hade....tills....


...det kom en stor båt närmare...


..och närmare... och här började jag tänka att det kanske börjar bli dags att vi ställer oss upp så vi inte sitter precis där den ska stanna...


..men så svängde den så vi kunde lugnt sitta kvar..


..efter att först kört med fören in i bryggkanten så det krängde till och gav ifrån sig ett rejält brak utan att gå sönder,så vände båten och lade till och släppte av massa tanter och farbröder i finkläder :)


Vi gick vidare och följde stadens å tillbaka till där vi hade parkerat bilen


Lustiga huset? haha...2 turister i bubbelspegel..


Dom har nyare hus i Söderköping också, det här var det enda jag såg


Annars ser det mest ut så här med gamla fina hus med blomstrande balkonger


Tuut tuut, här kommer tåget...


Vi åkte vidare......


Inga kommentarer: