2008-07-19

Lördagsutflykt


Idag har jag varit på auktion. Långt ut i urskogen var det....från stan sett alltså ;o)
Jag köpte inget..men jag budade på en grej, men tyckte det inte var värt mer än nån 10 eller 2 så när andra budade mer så la jag av lika fort som jag börjat *s*. Sen var jag väldigt intresserad av ett litet pelarbord och först gick det ner i utgångsbud för att ingen ville lägga nåt bud men plötsligt vände det och sprang iväg i pris, så jag avstod den budningen.
Lite synd, för jag hade inte haft nåt emot att fynda ett litet bord. Men sen var det mest.....skrot.
Men kul ändå, jag är inte den som springer på auktioner direkt så jag tyckte det var ganska kul att bara vara där och iakta hur det går till. Om inte annat så är det kul att kolla på folk ;o)
Värsta åskskuren blev det mitt under allt också så de fick avbryta och många gick in i ladan för att ta skydd från regnet. Vi hade paraply och var hungriga så vi ställde oss i korvkön istället ;o)
Efter auktionen bar det av på en liten biltur både hit och dit....ska visa bilder från det senare. Tar en bit i taget :)
fortsättning följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så himla kul att vara på auktion! Det ska vara ute på landet för då kan man få tag i gamla fina saker. Bättre lycka nästa gång :-)