2007-12-09

2:a Advent

Glad 2:a advent!
Jag har pysseldag idag.
Jag har bakat, gjort julgodis och tittat på reprisen av Idol. Och så har jag fotat och lekt i photoshop...resultatet kommer på Luciadagen :)
Nu ska jag bara åka och handla och sen ska jag dekorera det jag har bakat :) Får se hur det blir, som vanligt vet jag inte innan hur jag ska göra så det blir en överraskning även för mig :)
Och så ska julgardinerna få komma upp i köket och jag behöver lite mera rött i vardagsrummet, det är så vitt just nu.
Tjing tjing...nu pysslar jag vidare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också bakat. Men bara vanliga äppelmuffins. fast de blev enormt stora för Riddaren hade köpt gigantiska muffinsformar. Det blev bara 11 stycken av en hel smet (!). Fin adventsljusstake du har! Gillar när de är lite annorlunda så där!

Anonym sa...

Åh..smarrigt!! Stora muffinsar är gott ju!
Det är ingen adventsljusstake egentligen, det är ett uppläggningsfat med 5st skålar i en träform. Fast träformen har visst spruckit såg jag förut, så vattnet till hyacinten hade runnit ut under.