2007-12-06

Bakoframvända världen

Det är väldigt stressande att vara på jobbet och inte ha något att göra när man vet att man har massor att göra hemma *konstaterar*

Mellan 8-17 är jag på jobbet normal tid. Det är 9 timmar. Det är ganska lång tid att inte ha så mycket att göra som speciellt idag. När jag kommer hem har jag rätt mycket jag ska hinna klart med helst tills i morgon. Om vi säger att jag borde gå och lägga mig senast kl 23 så har jag 5½ timmar på mig. På den tiden ska jag hinna med det vanliga som man gör om kvällarna och som tiden inte brukar räcka till åt. Ikväll väljer jag bort matlagningen. Det finns matlådor i frysen så jag har lunch i morgon. Som kvällsmat får det bli nåt enkelt, typ macka och gröt. För sen hade jag tänkt hinna med att:
Måla klart konsollerna. Det tar iofs inte så lång tid.
Färga håret. Det tar ju en stund.
Sy upp ett par byxor. Det tar en stund (för mig)
Städa. Det tar en lång stund, men jag gör en snabbstädning bara.
Tvätta. Måste ta ner den rena tvätten och vika och styrka, det tar en stund, så det kanske jag slarvar lite med genom att bara vika ihop det snabbt och "gömma" det.
Fixa några Traderapaket som ska skickas iväg.

OM det blir nån stund över, så skulle jag vilja hinna stryka och hänga upp mina julgardiner, men det är inget måste och jag lär nog inte hinna det.
Jag skulle också vilja se på tv..Lyxfällan, men jag kanske offrar det idag ;) Eller så gör jag så att jag skyndar mig med allt jag ska göra, så kanske jag är klar med det värsta och så kan jag äta under tiden det är Lyxfällan..och sy upp byxorna borde jag kunna göra då också om jag bara förbereder.

*tänker efter* Ja, det KAN gå!! :)

I morgon efter jobbet ska jag direkt på julfest. Först kommer 2 kollegor hem till mig på en liten förfest (därför måste jag städa idag) ...och på lördag lär jag väl vara....eh.."trött?"..så det lär ju inte bli nåt gjort förrän på söndag då ju! Därav stressen!!
Jag hade ju hunnit med hur mycket som helst idag om jag bara hade sluppit jobba *S* När det är så här lugnt som det är så känns det så meningslöst att sitta här..men jag måste.

Men nu får jag snart åka hem och JOBBA ;)

Inga kommentarer: