2007-12-04

Julelista

Hos Eva (som förvrigt har en underbar blogg) fann jag en lista och eftersom (jag vet, jag har sagt det förr) får tvångstankar när jag ser listor så gjorde jag den.
Den var ju lagom lång :o)

Jag är inte så mycket för julmat så jag markerade de jag tycker om istället för att välja en av två.

Så här tycker jag:

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill (Senapssill)
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Äpplemos - Senap (till skinkan)

...och så vill jag ha ägghalvor med majonäs och räkor. Och snaps. Sen är jag nöjd :)

Gör en lista du med vettja! :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha
Ditt tillägg var lite kul! :o))
/Eva

Anonym sa...

Eva: Viktiga saker det där ;o)