2007-12-29

Stående beställning!?

Så där ja, nu har vi varit och lämnat in kameran på service - de ska kolla på den och sen tar de beslut om den ska lagas eller om vi får en ny.

Och så har vi köpt en dator :) Linus sitter med den i soffan här brevid och grejjar och jag sitter här vid min gamla burk och är avis..*hehe*..närå, eller...jo lite *hehe*

Och så har jag fått en present av Linus idag också. En ny kabel som går från datorn till Tv:n, med denna kabel så följer ljudet också med till tv:n :) Innan har vi ställt fram datorns högtalare och det är ju inte världens bästa ljud i dom, så jag blev ju givetvis glad :)

Under tiden som Linus var och köpte kabeln så väntade jag utanför och då hände det en kul grej *S*. Vi skulle gå in till Max sen så jag stod och tittade på menytavlan så länge. När jag stod där i godan ro och fördrev tiden så hörde jag plötsligt "-Välkommen till Max, det går bra att beställa!" brevid mig. Jag bara "eh..va?" och insåg att jag stod i Drive-in:en *asg*. Här kan jag ju inte stå, tänkte jag och gick sakta framåt samtidigt som jag försökte se oskyldig ut. Killen i luckan såg mig och nickade med ett litet leende, som om att han förstod att jag inte skulle beställa nåt. Ha ha ha...gud, jag blev så himla full i skratt och kände mig lite dum. När Linus kom ut från affären kunde jag få skratta ut och berätta hur knasigt det blev.

Nu tänker säkert många "men gud, hur trög är hon?? Man ser väl att det är en Drive-In" och till mitt försvar måste jag ju få säga att nä, det gör man inte. Inte just där. Drive in-luckan är mellan 2 stora ingångar till olika affär så det är inte helt uppenbart att det ÄR en Drive-In där.

Hehe...jag fick mig dagens skratt i allafall.. och så här efterråt så önskar jag ibland att jag var en sån person som hade kunnat vara kylig och bara beställt det vi skulle ha och sen gått fram till nästa lucka och betalat, helt normalt, utan att röra en min. Det är typiskt sånt som min pappa skulle kunna ha gjort! Ha ha!

Och just ja, vi var ju sjukstuga här natten tor-fre. Linus var iväg hela em och kvällen och cyklade. Han kör bmx. De håller till i en hangar och kör i ramper och trixar och har sig. Livsfarligt om du frågar mig. På kvällen ringde Linus och sa att han var på akuten med en kompis och frågade om kompisen kunde få sova över hos oss, för de visste inte hur lång tid det skulle ta på sjukhuset. Han hade slagit i sitt knä, ett stort jack mitt på knäskålen som de trodde skulle behövas sys. Den här killen bor i Västervik men var hos sina kompisar i Mjölby och de skulle ju bli hämtade och det är ju en bit att åka så Linus tyckte att eftersom vi bor så nära sjukhuset så är det bättre att Linus följde med till akuten och sen erbjöd sovplats så behövde inte dom andra vänta ifall det skulle ta lång tid. Jag blir stolt och glad när Linus tänker så här. Många andra hade inte tänkt så utan låtit det ha varit deras problem att lösa hämtningen och så. De kom hem straxt efter 23 så det blev ju inte speciellt sent. Jag stekte hamburgare åt dom för de var så hungriga sen bäddade vi med madrasser på golvet åt honom.

Jag skjutsade dom till hangaren på förmiddagen dagen efter för de hade ju lämnat sina cyklar där. Sen åkte jag hem och fixade tårtan. Det var tur att jag började direkt för det tog ganska lång tid, eftersom glasyren och moussen skulle stå i kylen och stelna och så. Jag hann precis blir klar innan gästerna kom. Jag fick blommor, orkidéer, både i kruka och snitt, blockljus, CD-skiva, pengar som ska gå till bilstereo. Det var en trevlig födelsedag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linus - Lycka till med den nya datorn

Annelie - Tårtan var såååå god.
Vi väntar på vad som ska komma härnäst.

Hälsn Mommo

Anonym sa...

Mamma: Kul att du hittat kommentarsfukntionen nu :)
Linus hälsar och tackar ;)

Hehe...det kommer definitivt mera. Säg bara till så kan jag fixa nåt :)