2007-12-16

Hemmagjorda

Eva frågade om det var jag som gjort de röda och vita tomtarna/snögubbarna. Det är det inte, de är köpta. De här däremot har jag gjort. För kanske 10-12 år sedan. De har hängt med sen dess på jularna. De är gjorda utav trolldeg. Jag hade en preiod då som jag pysslade mycket.
Jag virkade, broderade, gjorde figurer i olika sorters lera, klippte och klistrade och ritade och målade och var allmänt beroende av Pandurokatalogen :) Jag har inte sparat speciellt mycket av det jag gjorde. I stort sett bara några teckningar och så de här:

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilka söta! :o))
Det är roligt att greja med pyssel och sånt.. jag har också gjort det en hel del. Men mycket av det finns inte kvar idag. En del har väl gått sönder och en del har jag slängt när jag flyttat och så där.
Hoppas du haft en fin kväll.
/Eva