2008-05-18

Min söndag

Idag har min bästa vän, Helena och hennes lilla Arvid varit här och eftersom dom båda har fyllt år (37år resp 1år) precis så hade vi ett litet kalas. Jag bakade en morotskaka till kalaset. En riktig härlig bästisdag har jag haft. Lilla Arvid är så charmig så man dör, speciellt när han blev förtjust i dom lättklädda tjejerna på tv:n ;o)) Han klappade dom på tv hela tiden, skrattade och dansade med dom:
Vi fikade och Arvid och jag dansade och gosade och så ville han leka med Yatzy men det ville inte Yatzy utan gick och gömde sig hela tiden. Sen tog vi en långpromenad fast det regnade och blåste, men det var rätt uppfriskande. Efter promenaden gick vi in och tog en kopp kaffe till.
När de senare åkt hem borrade jag i väggen och satte upp en ljushylla till min lilla glasskulptur jag köpte häromveckan. Det blev fint med den ljuspunkten i hörnet av sovrummet:


Och så var söndagen slut...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, du är så pysslig och duktig så jag får komplex! ;-) Jag fnissade lite när jag läste om hur Yatzy flydde. Jag kan tänka mig att han inte är så barnkär kanske. :-) Det blev jättefint med din lilla ljushylla tycker jag!

Anonym sa...

Men vad duktig du var igår. Jag var helt slut efter musjakten, hi,hi :O).
1. En morotskaka vill vi gärna smaka nån gång,o))
2. Ja, lille Arvid är ju för söt. Men stackars Yatzy, han vill bara ha lugn o ro, och det har man inte med småbarn omkring sig hi,hi :o))
3. Glasskulpturen är ju läcker. Där gjorde du ett fynd. ;o)
/Mamma

Anonym sa...

hej!Det låter som en trevlig söndag!Morotskakan såg väldigt lyckad ut!Jag har varit inne på din blogg innan och tittat lite.Gillar att baka och ha själv två katter,fullt upp!=)

Anonym sa...

jag har lite problem med blog,undrar om du kan hjälpa mig.När jag skriver ett inlägg på engelska sidaor o klickar på mitt namn,kommer min sida upp,men inte på din!vet du varför?

Anonym sa...

Vilken härlig morotskaka! :o))
Låter som ni hade en underbar söndag.

hehe
"Arvid och tjejerna" ja det ska ju börjas i tid! ;o)))
Så liten och så söt.

/Eva

Anonym sa...

Gud vad kul att du ville anta min utmaning! :o)))
Hoppas många kommer att bara... jag blir så nyfiken. hehe
/Eva

Anonym sa...

Men jäklar..! Är han 1 år redan, lilleman?! Jisses..!
Och H var länge sen man såg - hälsa henne och krama grattis (å så) lite i efterskott från mig..!

Anonym sa...

Jamen eller hur? Har det redan gått ett år liksom?? Jag hänger inte med.
Jag ska hälsa och krama och allt från dig. Hon och din syster springer visst på varann titt som tätt ;o)