2008-05-02

Ryggont

Har fortfarande väldigt ont i ryggen, men det krampar inte längre, nu värker det mest.

Har haft en jävligt jobbig natt där jag vid några tillfällen funderade på att ringa efter en ambulans så de fick komma och spruta in bedövning i ryggen, eller slå mig hårt i huvudet så jag tuppade av eller vad som helst, bara smärtan försvann. Men det gjorde jag inte, jag är väl för envis. 2 gånger behövde jag gå upp till toan, och att ta sig upp och ner i sängen var ingen höjdare. Det tog säkert 10 minuter att ta mig ur sängen vardera gång.

Yatzy förstod att det var nåt konstigt med mig, han gick omkring och blev orolig när jag höll på att stånka och stöna och ha mig, men när jag väl låg stilla så kom han och la sig hos mig precis som vanligt.

Det är väl bara för mig att ta det väldigt lugnt idag antar jag, trist, jag hade tänkt att göra så mycket.
Nu ska jag ringa till min bästis..jag är på pissdåligt humör och behöver en stor dos av bästis, då brukar det kännas mycket bättre igen trots allt :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stackars, stackars dig! Hoppas Linus kan ta hand om dig och fixa hem mat och sånt. Du skulle behöva lite starkare tabletter, för så där kan du ju inte ha det. Dilemmat är ju att det krävs recept och för att få recept måste man ta sig till en läkare. :-/

Anonym sa...

Precis, dilemmat är ju att ta sig till en läkare. Jag tar mig ingenstans idag! Men jag tror det blir bättre i morgon.
Linus är tyvärr inte hemma så jag har ingen hjälp med sånt..Men mamma ska handla åt mig sen för de ska ändå in till stan :)

Anonym sa...

Stackars dig!! Hoppas du blir bättre snart!

Anonym sa...

Kristina:
Tack.. det är inte bra men det går åt rätt håll i allafall.

Anonym sa...

Usch det lät verkligen inte roligt... stackare!
Skönt att det går åt rätt håll.
/Eva

Anonym sa...

Hejsan hejsan, jag har samma problem just nu. Det krampar så att jag inte kan röra mig. Jag får helt enkelt ligga på rygg och knöla mig fram och tillbaka när jag ligger oskönt. Har försökt hitta svar på vad detta beror på, men jag hittar inget. Jag har haft såhär sen i januari att det kommit och gått.

Hjälp ?

Anonym sa...

Svara gärna till min blogg !