2008-01-19

7 Sanningar

Jag har blivit utmanad av Petra att skriva 7 sanningar om mig själv. Efter lite funderande så har jag fått ihop 7st.

Reglerna är som följer:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Så här är mina sju sanningar:

1. Jag äter alltid upp kanterna på en smörgås först. (onödigt vetande: En skogaholmssmörgås ser alltid ut som Sverige när jag ätit upp kanterna *s*)

2. Jag är urusel på att berätta roliga historier, jag skrattar ihjäl mig innan jag ens har börjat och förstör därmed det roliga.

3. Jag nyser alltid en stund efter att jag har pepprat i maten. Jag nyser självklart inte I maten!

4. Jag får hicka av gröna äpplen.

5. Jag är väldigt dålig på att göra egna såser. Alltså..jag kan om jag läser recept, men det gör jag ju inte för en så enkel sak som såser…Jag är ju en Kan-själv!! ..så såser är halvfabrikat här hemma. Jag har gett upp *S*.

6. Nu kommer mamma att skratta men jag får så ont i axlarna när jag dricker den första klunken alkohol. Det går rakt ut i musklerna på axlarna och gör ont. Det hindrar mig dock inte från att dricka *S*. Undrar varför det är så???

7. Min man måste vara händigare än mig, annars funkar det inte, ohändiga män tycker jag är oattraktivt.


Jag känner mig lite busig så jag följer inte reglerna, dvs utmanar inte 7 personer ;o)…,men den som vill får gärna anta utmaningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hi, hi,tänk att du får ont i axlarna fortfarande. Det var ju många år sen du smakade wisky och jag trodde du gjort dig illa först.

Men vi har en granne som nyser så fort han får sin första smutt wisky. Vad som är bäst vet jag inte.
Kram / mamma

Anonym sa...

Ha ha..ja, den gången var första gången!! Då gjorde det oförståeligt ont!! Nu för tiden kan jag hålla masken och ta en klunk till så går det över ;o)

Anonym sa...

Hihi, jag har redan fixat den där utmaningen, jag också. Fast min innehöll "7 lögner" oxå :)

Ont i axlarna?! *s*
Kram på sig.

Anonym sa...

haha
Vilka roliga sanningar om dej! :o))
Och jag måste säga att jag är tvärtom när det gäller mackor... jag lämnar alltid en liten kant på varje macka jag äter. *S*
Lämnar en bit och börjar på en ny och lämnar.... ja du förstår grejen. ;o)
Och det där mer första klunken vin... hahaha Jag är exakt likadan! Nu dricker jag typ var 7'e år eller nåt men jag minns ju. :o))

Hoppas du haft en skön lördagskväll!
/Eva