2008-01-06

Bloggbyte?

Jag funderar på att byta blogg. Jag tycker inte att det passar att kalla denna för veckans varför längre ;o)

Min Mamarzziblogg uppdaterar jag inte speciellt ofta heller, så jag skulle vilja slå ihop båda till en.

Jag vill ha en blogg som jag kan forma mycket själv, inte så mycket mallar utan jag vill välja själv hur designen ska se ut.

Jag behöver lite tips och råd från er läsare som kan sånt här? Vad är bäst att välja, var får jag mest fria händer att arbeta med men som inte är allt för avancerat?

Sen har jag en liten fråga till, vad ska jag kalla min blogg? Jag har ett par alternativ, vilket tycker du jag ska välja....eller har du ett annat bra förslag? :)

Jag gillar namnet Mamarazzi, det kom från en dag när jag fotade en kompis som lekte vattengud i sjön..*hehe*.. Jag använde mig av progressiv bildtagning och det bara smattrade om kameran. Det var skoj, på bara ett par minuter hade jag tagit nästan 100 bilder :) Så jag kände mig som värsta paparazzin och eftersom jag är en mamma så blev det mamarazzi ;o)

Sen har jag även Annilicious, Det har jag kopierat från Camilla som jag jobbade tillsammans med i somras, hon kallar sig Camilicious, så då ville jag ju heta Annilicious ;) Jag tycker det är lite fint.. ~Annilicious~ tom.. Med vågorna framför och bakom ;)

Tar tacksamt emot förslag och tips :o)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte det där med koder på olika mallar allt det där får min väns pojkvän fixa *S*
Känner du för att byta blogg så ska du absolut göra det, jag gillar den här bloggen :) det måste vara jobbigt att ha 2 st. *S*
Namnet Mamarazzi gillar jag :)))

Anonym sa...

Det är bra att känna kunnit folk ;o)
Jag kan nog få hjälp av min son med kodning, han kan sånt :)

Anonym sa...

Tur att man har "kontakter" *S*
Kalkonen käkade vi på nyårs afton, himla god! men du verkar ju vara en jäkel på tårtor vad man kan bedömma efter bilderna på din blogg *L*

Anonym sa...

Jag gillar också Mamarazzi! :o))
Men samtidigt gillar jag när man använder sitt egna namn på bloggar, men det beror ju såklart på hur anonym man vill vara.
Hade du tänkt byta till någon annan bloggsajt också?
Jag har ingen erfarenhet, har bara haft blogg.se.
/Eva

Anonym sa...

Jag vill vara så pass anonym att jag inte skriver mitt hela namn någonstans (är rädd för stalkers och andra galningar *s*). Förnamn går bra, men det är ju roligare med ett smeknamn. Jag har aldrig haft nåt smeknamn så jag har inget som är JAG liksom..tills Mamarazzi dök upp ;)
Ja, jag kan tänka mig att byta om jag tycker att det går att göra mer i en annan sajt :)
Jag ska kika runt lite mera noggrant och se vad jag hittar, även på bloggspot för att se om man kanske har mer möjligheter än vad jag har sett hittills.

Men jag tar fortfarande emot tips från andra :)

Anonym sa...

Jag skulle också vilja ha en blogg där det går att designa mer fritt men jag har insett att jag inte har nog mycket tålamod för att lära mig kodandets konsthantverk :-)

Anonym sa...

Tittar in och vill önska dej en fin dag! :o))
/Eva

Anonym sa...

Tycker att Mamarazzi är ett toppennamn!!!
Det har ju också en historia bakom :)

Anonym sa...

Jag tycker också att du ska behålla Mamarazzi! Det är ju "du" ju! ;-)

Anonym sa...

Hur går det med dina bloggtankar, har du bestämt hur du vill göra? :o))
Berätta bara om du vill.
/Eva

Anonym sa...

Njae, jag har inte bestämt nåt än :)
Men jag funderar vidare, men jag kör här så länge.. just nu har jag lite datatrubbel hemma också :o(
Men det lutar mot att behålla Mamarazzinamnet i allafall ;o)