2008-01-12

Julglimt


Ett litet collage bara så här en vanlig lördag. Jag har varit trött och seg hela dagen idag, inte fått nåt vettigt gjort, så jag pysslade lite i photoshop för att det är så roligt. Jag skulle egentligen ha tagit ner adventsljusstakarna men det får jag göra i morgon. Allt annat juligt tog jag bort förra helgen. Så jag tänkte att jag kunde göra ett litet bildcollage som ett avslut på julen. Jag måste lära mig mera i photoshop, jag kan verkligen inte mycket där. Linus får visa mig varje gång. Idag sa han när jag bad honom visa igen hur man gjorde för att få in flera bilder i ett lager "Jaaa...för hundrafemtielftegången..du DRAR bara in dom"...hehe..jag har nog dåligt minne. Men övning ger färdighet heter det ju, så jag får göra några fler tror jag. Sen får han visa mig något nytt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiiint! Du får trösta dig med att du kan mer om Photoshop än mig i alla fall! ;-)

Jag borde verkligen lägga in en nyare version. Men jag kör på med min gamla svenska. Misstänker att det finns fler finesser i de nyare versionerna. T ex andra typsnitt på texten och så...

Anonym sa...

Jag har CS2 nu tack vare Linus. Jag skulle vilja/behöva gå en kurs och lära mig grunderna. Nu frågar jag Linus hur man gör för att få det så som jag vill ha det för stunden. Tyvärr glömmer jag bort det hela tiden *S*
Typsnitt går att ladda ner från olika sidor tex http://www.dafont.com/. Såg tips om det hos Eva har jag för mig :)

Anonym sa...

Kul att lära sej nya saker i ps. :o)
Mysigt collage.. det är något speciellt med jul och julbilder. :o))
/Eva