2007-11-17

22.22

Jag är förföljd av ett klockslag! 22.22! Det är nästan lite otäckt, jag undrar vad de betyder?

Jag skrev dagbok mellan 1984-87 ungefär och ibland plockar jag fram de böckerna och läser. Där kan jag läsa att jag ofta skriver "...och som vanligt när jag går och lägger mig och tittar på klockan så är den 22.22...." Det står så ganska ofta.

Nu för tiden går jag och lägger mig senare för det mesta, men de gånger jag lägger mig "tidigt" så är klockan ofta 22.22 när jag tittar på den innan jag släcker lampan. Lite konstigt eller hur?

Häromkvällen gick jag och la mig tidigt, skulle släcka lampan och såg på klockan. 22.22!!! Jag ropade in till sonen som satt och kollade på tv "Näääe, nu är klockan 22.22 IGEN!!!! DET måste jag blogga om!" Haha, man är lite skadad när man tänker "DET måste jag blogga om".

Så! Nu har jag gjort det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det händer mig med !!!!! :)

Anonym sa...

Hej.. Trodde inte mina ögon när jag såg detta,, för mer än två år sen har 22.22 för följt mig!! Och de är otäcka saker som att jag har en kl radio som just visar siffrorna, jag står i mitt sov rum en kväll och hade ingen aning om vad kl va men för att jag kom på just de vad kan kl vara så kände jag den är bäris 22.22! Vänder mig om och ser att de va så Hallå jag skrek jag blir knäpp snart,, vad menas?? Jag hämta min kille som jämt får höra hur jag nojar att ja jämt ser på kl just då?? Vet inte varför de blir såå.. får inga svar men jag tror man ska önska sig något, som att hitta en fyrklöver de betydder tur tror jag! Men läste att de har med djävelen att göra med så hum.. mitt pertionumer blir 22 om man sätter i hopp de mm.. skumt,, humm önskar på svar..

Anonym sa...

Anonym:
Jamen visst ÄR det konstigt. Det här sker fortfarande för mig. Även andra klockslag som 11.11 eller 17.17, alltså ofta lika lika när jag tittar på klockan.
Jag har sökt info och bara hittat att folk önskar sig något när det sker. Jag önskar och önskar..hehe..men eftersom det händer så ofta och mina önskingar inte slår in så stämmer det nog inte *S*.
Senast idag pratade jag i telefon i 52 minuter och 52sekunder. Helskumt..jämna tal förföljer mig *S*.

Anonym sa...

Många säger man nojar men när jag berätta hela grejen för min mamma om 22.22 förföljer mig så börja hon med för de hände hon va med när jag just då tar upp telefonen och jag fick bevisa att de bara händer jämt.. Sen börja hon och just med ja ha jämna numer 23.23 osv,, hur länge man pratar mm. Men lysna på den här pratar med min vännina i telefon de va den 22 april i år, vi prata i 22 min 22 sek.. haha! Skumt då va de där igen 22. ofta med min man 2min o 22 sek.. Kan inte tro anat en att de betyder någo.. något!!! Humm kanske får man svar någon dag!

Anonym sa...

Detta e helt sjukt, fyfan va skönt att jag såg detta att jag inte är den enda, det har hänt för mej i över 1 år nu, nått har hänt o jag kollat klockan 22.22 över 100gr nu, jag får sms o tänker va e klockan då e hon 22.22, precis vad som helst, stoppa filmer för att gå på toa, den stoppas när den gått 22min 22 sekunder, o typ 10 olika saker med 22.22 igen , blir helt sinnessjuk av detta