2007-11-23

MysYatzy



Där ligger Yatzy och myser!
Det är hans nya favoritplats. Där är hans leopardfäll som han ligger på och han brukar luta sig mot leopardens huvud. Yatzy vill helst ligga och luta sig mot något. Varje kväll när jag går och lägger mig kommer han och lägger sig hos mig mellan mina ben lutandes mot min rumpa *S*. Jag sover på magen och så ligger jag still så länge Yatzy ligger kvar. Oftast när jag vaknar så har han flyttat på sig, då ligger han i den andra delen av dubbelsängen. Vi har alltså varsin del :) Tur att den andra delen används av någon i allafalla ;)
Men i allafall....om han inte ligger på fällen så ligger han på en ihopvikt kartong. Det kanske ser lite fattigt ut. Typ "varför låter hon honom ligga på en kartong?? Varför skaffar hon inte nåt ordentligt till honom??"...Svar på det är: Yatzy ÄÄÄÄLSKAR kartonger! Så fort jag har en kartong i lägenheten (jag har haft det ganska ofta senaste tiden eftersom jag har kånkat med saker upp och ned från källaren) så har Yatzy lagt sig på den. Det tar inte många minuter från det att jag ställer ner en kartong på golvet förrän Yatzy har lagt beslag på den. Han ligger där med ett ansiktsuttryck som säger "Det här är MIIIIIIN kartong...bara MIIIIIIN!!" ;)
Han biter gärna i kartongerna. Jag tror att han liksom stämplar dom, för att göra dom till hans! ;) Det får han så gärna :)
Den kartongen som ligger ihopvikt i vardagsrumet har Yatzy fått nu. Den var det meningen att jag skulle packa saker i och bära ner till källaren, men botten vek sig och allt ramlade ut, så jag vek ihop den och la den på hallgolvet medans jag packade om sakerna i en annan kartong. Då la sig Yatzy direkt på den under tiden jag höll på och då tänkte jag att han faktiskt kunde få behålla den. Så jag la den vid leopardfällen för att det är varm och skönt vid elementet där. Och så har han sällskap när han ligger där eftersom jag oftast är i vardagsrummet :) Han vill ju helst vara där jag är. Just exakt nu ligger han faktiskt på fönsterbläcket precis ovanför kartongen. Det ser inte så skönt ut men han verkar trivas. Han ligger ihoptryckt mellan en lampa och en blomkruka. Det ser faktiskt ut som att han egentligen inte får plats där, men katter gillar ju att kura ihop sig, så han tycker nog att det är mysigt. Förut låg han uppepå min stereo. Den är inte stor, och det ser väldigt obekvämt ut..men han ligger där lite då och då.

Att ha en katt som älskar kartonger är lika enkelt som att ha ett barn som helst leker med ens kökssaker (träslevar och kastruller). Det måste inte vara det senaste i leksaker för att göra någon lycklig! Även det enkla här i livet kan vara guld värt! :)

Inga kommentarer: