2007-11-29

Julstress?

Nae, jag är inte den som julstressar, brukar jag säga.

Men nu känner jag en stress att hinna bli klar med saker som är påbörjade innan söndag. För på söndag är det 1 advent och då börjar julen för mig, då vill jag inte stressa mera. Då vill jag njuta, sitta ner och äta pepparkakor, gå i affärer och leta julklappar och pynta hemma och bara ha det mysigt. Men innan jag kan njuta och ha det mysigt måste jag vara klar med det jag håller på med.
Den planeringen var ganska ok tills igår kväll! Då jag plötsligt tänkte om i frågan "Hur ska mina skohyllor fästas på väggen?". Jag hade en idé som jag nu får äta upp, för pappa sa att det inte skulle funka men jag var envis och sa "JOOOOO, det är MIN hall, jag bestämmer där och det GÅÅÅÅR visst det!" som värsta tonåringen.
Idag kom jag på att jag måste köpa konsoller. Och jag var tvungen att göra det idag, för jag måste måla ikväll, så att de torkar så att jag kan måla dom i morgon igen så att de torkar till på lördag när pappa kommer och ska hjälpa mig med borra-sakerna som är kvar.

Så jag åkte till Ikea. De konsoller jag sett ut var givetvis slut, så jag stod och vände och vred på alla andra och mätte och hade mig. Köpte tillslut de billigaste som fanns..de ska ju ändå målas!
Sen skulle jag gå igenom lampavdelningen, då kom jag på att Linus måste ha ny lampa i taket, och när jag ändå var där så hittade jag en till hallen. Ajuste...först gick jag ju in i köksavdelningen, där åkte det ner lite saker i kundvagnen.
Sen skulle jag gå och betala, men OJ, då kom avdelningen för julsaker ivägen. Där gick jag länge! :)
Och mellan dessa avdelningar som jag stannade på så var jag ju tvungen att gå igenom alla andra avdelningar, så det hamnade lite allt möjligt i min kundvagn tillslut.

Bagageutrymmet i lilla bilen blev fullt! Så jag åkte hem och packade ur allt (=2 vändor, 3 trappor upp och ner igen), och när jag var hemma packade jag ner några saker som jag sålt på Tradera och så åkte jag till affären och lämnade in dom, hämtade ut eget paket jag beställt, och handlade lite mat.
Tips till de som vill sälja på Tradera: Var förberedd på mycket jobb!!!! Phu..det är MYCKET att hålla reda på och jag är så rädd att det ska bli fel. Jag har koll, men det är som sagt mycket mera jobb än man tror. Igår höll jag på till kl 23.30.
Men det är kul..och det trillar in pengar :)

Och nu är jag hemma och är komatrött! Jag tänkte se Lyxfällan kl 20, men först måste jag hinna laga mat och måla konsollerna.

Packa upp Ikeasakera får jag göra sen, jag bara inte ORKAR det!

Och mitt i stressen så sätter jag mig, mitt pucko, vid datorn och blir ännu mera trött! Nä, här kan jag inte sitta....måste vidare!

Tjing!

Inga kommentarer: